Některé základní školy, zejména v podhorských oblastech, zařazují výuku lyžování již na první stupeň (7-10 let). Děti v tomto věku se rychle a rády učí novým pohybovým dovednostem a nemají před sebou zábrany z toho, že něco neumí, jak je tomu často pak na druhém stupni.
Pro výuku lyžování začátečníků můžeme zvolit didaktický postup přes paralelní postavení lyží nebo přes přívratné postavení lyží. Výběr zvolené metodiky závisí zejména na vhodném sklonu a úpravě svahu a kvalitě sněhu.
Neméně důležitým kritériem je také vstupní úroveň dovedností dětí. Vhodný postup výuky můžeme vybrat podle úspěšnosti splnění jednotlivých dovedností zařazen ých do lyžařské rozřazovací abecedy.
Jedná se o upnutí do lyží, zaujmutí základního lyžařského postoje, střídavé zvedání pravé a levé lyže, zvedání lyže s výdrží, obraty na místě, přesun ke kuželu a "koloběžku".