Charles Explorer logo
🇨🇿

Rozvoj interkulturní kompetence ve výuce anglicky psané postkoloniální literatury

Publikace na Pedagogická fakulta |
2019

Abstrakt

Zařazení literatury je z pohledu současné didaktiky cizích jazyků považováno za přínosný aspekt výuky. Vzhledem k obecně přijímané vlastnosti textů komplexně rozvíjet celou škálu schopností a dovedností žáků se autoři zaměřují zejména na klíčovou, tzv. interkulturní kompetenci.

Předkládaná studie zkoumá způsob utváření učebního prostředí s využitím vybraných literárních textů anglicky psané postkoloniální literatury a jejich přínos v rozvoji interkulturní kompetence u žáků střední školy. Studie má povahu didaktické kazuistiky analyzované metodikou 3A.

Výsledky našeho zkoumání zdůrazňují důležitost obsahově zaměřeného přístupu k výuce a rovněž velmi podstatnou roli zapojení estetické funkce textu a výsledné emocionální responze ve výuce cizojazyčné literatury.