Charles Explorer logo
🇨🇿

Výzkum a tvorba fyzikálního kurikula : první postřehy z rozhovorů s fyziky

Publikace na Matematicko-fyzikální fakulta |
2019

Abstrakt

Příspěvek shrnuje aktuální stav výzkumu směřujícího k tvorbě fyzikálního kurikula pro SŠ. Dvouletá rešerše v mezinárodních databázích Web of Science a Scopus odhalila praktickou absenci publikací popisujících transparentním způsobem metodologii tvorby fyzikálního kurikula.

Z toho důvodu je vytvářena transparentní metodologie pracovní skupinou na Katedře didaktiky fyziky MFF UK, jejímiž hlavními charakteristikami je kvalitativní výzkum opírající se zejména o rozhovory s fyziky-vědci, jejichž zjištění budou získána metodologií zakotvené teorie. Pro její aplikaci již byla vybrána skupina fyziků a s některými z nich již proběhly rozhovory.

Můžeme tedy předložit první postřehy, které se týkají jejich názorů na fyzikální kurikulum. Výsledky získané na základě rozhovorů budou následně korigovány dotazníkovým šetřením provedeným mezi dalšími relevantními aktéry z hlediska kurikula fyziky pro SŠ.