Charles Explorer logo
🇬🇧

Mapa audiovizuálního pole v České republice z hlediska digitalizace a strategie pro jednotný digitální trh

Publication

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Abstract

Předložená výzkumná zpráva je první z řady devíti zpráv, které vzniknou v rámci projektu "Výzkum dopadu stávající legislativy a strategie Evropské komise pro jednotný digitální trh (DSM) na český audiovizuální průmysl: evaluace (autorsko)právního systému a příprava kulturní politiky v rámci DSM" (TL01000306) podpořeného Technologickou agenturou České republiky. Na jeho řešení se podílí interdisciplinárně složený tým výzkumníků Univerzity Palackého v Olo- mouci a Masarykovy univerzity ve spolupráci s externími aplikačními garanty (Ministerstvo kul- tury ČR, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, Státní fond kinematografie).

Cílem této zprávy je popsat stav audiovizuálního pole v ČR, tj. popsat základní struktury, klíčové aktéry a praxe v produkci, distribuci a spotřebě audiovizuálních děl. Mezi struktury audiovizuálního pole řadíme technickou infrastrukturu, právní normy, obchodní (tj. produkční a distribuční) modely, základní socioekonomické parametry pracovního trhu v audiovizuálním průmyslu, státní kul- turní politiku a širší sociokulturní kontext.

Mezi aktéry audiovizuálního pole zahrnujeme jed- nak aktéry hodnotového řetězce, kteří se podílejí na vývoji, výrobě a šíření audiovizuálního díla, a jednak samotné spotřebitele.