Náročné restaurátorské práce, trvající několik let byly provedeny v restaurátorském ateliéru Národní galerie Praha. Restaurování jasně prokázalo, že se v případě Piety z Bílska jedná o zcela mimořádně kvalitní řezbu, která zásadně obohacuje dosud známý pozdněgotický památkový fond jižních Čech.
Významný je rovněž objednavatelský kontext, neboť je velmi pravděpodobné, že Pietu objednal pro své panství nejvyšší purkrabí Království českého Zdeněk Lev z Rožmitálu (+ 1535). Instalace nově restaurovaného díla v dlouhodobé expozici v Anežském klášteře provádí návštěvníky nejen postupem náročného restaurování, ale nabízí také srovnání s díly připisovanými Mistru Oplakávání ze Žebráku a Mistra Oplakávání ze Zvíkova.
Zcela unikátně mohou návštěvníci také posoudit možnost, zda Pieta mohla tvořit celek s další dochovanou řezbou původem z Bílska. Řezba se sv. Jakubem Větším a Máří Magdalénou byla pro tuto příležitost zapůjčena z Alšovy jihočeské galerie Hluboká.
Výstava byla koncipována v rámci formátu "dílo sezóny",