Charles Explorer logo
🇨🇿

Humor jako nástroj kvalitní výuky

Publikace na Pedagogická fakulta |
2019

Abstrakt

Studie je věnovaná humoru jako účinnému nástroji a ukazateli kvalitní výuky. Vychází z diplomové práce Humor ve výtvarné výchově.

Obsahuje poznatky získané kvalitativním výzkumným šetřením projevů humoru ve výtvarné výchově na základě přímého pozorování výuky tří učitelů výtvarné výchovy s použitím Mayringovy kvalitativní analýzy obsahu. Jako hlavní cíl výzkumu bylo stanoveno zmapovat využití a charakter humoru ve výuce tří výtvarných pedagogů.

Výzkumné šetření je interpretováno v kontextu teoretických východisek humoru, a to ve spojení s výtvarným uměním i pedagogikou. V rámci interpretace výzkumných nálezů byly pro daný výzkumný vzorek vymezeny tři oblasti projevů humoru ve výuce výtvarné výchovy a odlišen charakter humoru v učitelově pojetí výuky u jednotlivých učitelů výtvarné výchovy.