Charles Explorer logo
🇨🇿

Pojmové mapy ve vzdělávání : Didaktická specifika pojmového mapování

Publikace

Abstrakt

Předmětem publikace je zkoumání problematiky pojmových map a jejich edukačního potenciálu na základní škole s cílem přispět k rozpracování teoretické báze pedagogiky ve vztahu k oblasti didaktických prostředků a rozvoji konstruktivně orientovaného způsobu edukace. Publikace vymezuje pojmové mapy jako didaktický prostředek, analyzuje jejich teoretická východiska z pohledu psychologie a pedagogiky, popisuje pojmové mapy z pohledu funkčních a didaktických specifik a charakterizuje možnosti jejich využití v rámci edukačního procesu.

Publikace se dále zaměřuje na determinanty ovlivňující implementaci pojmových map do výuky, analyzuje metody hodnocení pojmových map a ukazuje možnosti a způsoby zapojení informačních a komunikačních technologií pro podporu práce s pojmovými mapami. Prostřednictvím empirických šetření práce ilustruje didaktický potenciál pojmových map a naznačuje způsoby jejich zapojení do výuky.

Svým pojetím představuje komplexní studii nahlížející na pojmové mapy z různých pohledů a směrů ve vztahu ke vzdělávání.