Tento článek se zabývá rámcem, ve kterém probíhá výuka tématu evoluce člověka v České republice. Výzkum byl realizován metodou papírového dotazníkového šetření a zúčastnilo se ho 217 učitelů biologie.
Výsledky naznačují nespokojenost učitelů se zpracováním tématu v dostupných učebnicích. Při výuce tématu používají učitelé jako doplňující zdroj informací nejčastěji internet a dále také svoje zápisky z vysokoškolských studií.
Osobní náboženská víra ovlivňuje přístup učitelů k tématu zanedbatelně; rozdíl v postojích a znalostech mezi učiteli bez vyznání a věř ícím byl zaznamenán pouze v jediné charakteristice - v postoji k tvrzení, zda si přírodovědecké a teologicko-náboženské vysvětlení vzniku člověka protiřečí; učitelé bez vyznání, na rozdíl od učitelů věřících (zejména těch s konfesí), s tímto postojem častěji souhlasili.