Předložená studie představuje jeden kroku v rámci vývoje vědomostního testu z Tělesné výchovy. Jedná se o pilotní verzi testu ověřovanou na souboru 87 žáků, který vychází ze Standardu základního vzdělávání pro 9. ročník základní školy.
Cílem studie byla analýza alternativ odpovědí u didaktického testu. Pomocí smíšeného IRT modelu nominovaných kategorií 2PL NRM bylo analyzováno 5 testových položek s typem úloh výběr ze 4 možností.
Pro jednotlivé odpověďové kategorie byly zjištěny pravděpodobnosti jejich volby podmíněné úrovní latentního rysu. Výsledky jsou prezentovány grafickou vizualizací křivek kategorií (OCC - option characteristic curve).
Na základě těchto informací jsme odvodili fungování distraktorů v rámci položky, a tak mohli upravit a změnit nevyhovující odpovědi. Dvě testové úlohy mají spíše dichotomní charakter.
Zároveň nám studie slouží jako metodologický podklad pro následující konstrukci testu.