Nedostatek pohybové aktivity je palčivým problémem moderní společnosti. Tento trend postihuje rovněž děti a adolescenty.
Pravidelnou pohybovou aktivitou, se kterou středoškoláci přicházejí do styku, je školní tělesná výchova. Ta má důležitou roli v celkovém utváření vztahu k pohybové aktivitě.
Její kladné hodnocení je tedy nezbytným předpokladem pro pozitivní ovlivňování jedince. Cílem práce bylo analyzovat studenty s nedostatečným pohybovým režimem (hypoaktivní) a studenty dostatečně aktivní a určit rozdílnost jejich názorů na školní tělesnou výchovu.
Z celkových 315 studentů středních odborných škol zapojených do studie vykazovalo hypoaktivitu 93 z nich (56 chlapců a 37 dívek). Na základě výsledků pou žitého dotazníku lze říci, že hypoaktivní skupina hodnotí tělesnou výchovu negativněji.
Byla analyzována nižší oblíbenost a míra snahy na hodinách tělesné výchovy, větší subjektivní náročnost a menší míra nadání hypoaktivních adolescentů.