Charles Explorer logo
🇨🇿

Hodnocení ve školní tělesné výchově a postoje žáků k pohybové aktivitě

Publikace na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
2019

Abstrakt

Práce se zabývá problematikou hodnocení ve školní tělesné výchově, konkrétně snahou identifikovat ty proměnné, které mají významný vliv na celkovou známku z tohoto předmětu. Sledujeme jak genderové a věkové odlišnosti, vztah žáků k tělesné výchově, aktivní vztah ke sportu i mimo školu, vliv rodiny, ale i životní styl žáka a také výkonnost a zdatnost žáků. Žádný z těchto faktorů nemůže vysvětlit hodnocení sám o sobě, ale teprve jejich společným vlivem lze hodnocení známkou uspokojivě popsat.

Pomocí diskriminační analýzy bylo nakonec identifikováno celkem 10 proměnných (pohlaví, věk a BMI žáka, procento omluv z hodin TV, doba věnovaná pohybové aktivitě ve volném čase, vybrané postojové dimenze, úroveň motorické výkonnosti a sportovní aktivita rodičů), u kterých byla prokázána věcně významná souvislost se známkou z TV a jejichž společným působením lze známku uspokojivě vysvětlit. Shoda skutečné známky s naším teoretickým modelem přesahuje 95 %.