Charles Explorer logo
🇨🇿

Vliv klasického vzdělání na rozvoj osobnosti : část 4

Publikace na Filozofická fakulta |
2019

Abstrakt

Závěrečný díl série článků zabývajících se vlivem klasického vzdělání na rozvoj osobnosti se věnuje svědectví o pokusech zavádět latinské (autorské) divadlo do výuky latiny. Prostředí, v němž se tak děje, je dvojí: 1) skupina vysokoškolských studentů a absolventů studia klasických jazyků (UK FF), kteří se věnují autorským latinským hrám; 2) několik skupin studentů pražského Akademického gymnázia pracujících s jednoduchými dialogickými texty určenými k dramatizaci.

Díky nim získávají možnost rozšířit si slovní zásobu a "vyzkoušet si" myšlení v latině. V příspěvku se také srovnávají poznatky o této dramatické práci s doporučeními a zásadami formulovanými tvůrcem koncepce "Schola ludus" Janem Amosem Komenským.