Charles Explorer logo
🇨🇿

Co očekává klient při sjednávání pojištění v 21. století?

Publikace na Právnická fakulta |
2019

Abstrakt

Z mnoha průzkumů vyplývá preference jednoduchých, rychlých a ideálně on-line dostupných produktů a služeb. V tomto článku se zaměříme na studii zabývající se rozhodováním spotřebitelů v pojišťovacích službách z pohledu behaviorální ekonomie a v roce 2017 vytvořenou pro Evropskou komisi.

Oproti nastupujícímu trendu stojí pravidla, jimiž se poskytovatelé příslušných služeb a prodejci produktů musí řídit. Je nepochybné, že pojišťovnictví, stejně jako ostatní finanční služby, je značně regulovaným byznysem.

Jak tedy ideálně reagovat na rychle se měnící poptávku klientů při dodržení všech pravidel, která na distribuci pojistných služeb dopadají? Vzhledem k vymezenému prostoru jsme si dovolili zúžit záběr na otázku distribuce pojistných produktů, ač je zřejmé, že jejich samotné nastavení prochází a bude nadále procházet pravděpodobně výraznou změnou vzhledem k měnícím se potřebám a požadavkům na pojistné krytí v digitální společnosti 5.0 (mj. je možné zmínit oblasti kyberbezpečnosti a sdílené ekonomiky, jež jsou značnou výzvou pro tradiční pojetí odpovědnosti a navazujícího pojištění).