Charles Explorer logo
🇨🇿

PILOTNÍ TESTOVÁNÍ AUTORSKÉHO ANALYTICKÉHO NÁSTROJE PRO MĚŘENÍ ENVIRONMENTÁLNÍ GRAMOTNOSTI ŽÁKŮ 2. STUPNĚ ZŠ V ČESKÉ REPUBLICE A POLSKU

Publikace na Pedagogická fakulta |
2021

Abstrakt

Autorský analytický nástroj pro komplexní měření environmentální gramotnosti žáků 2. stupně ZŠ představuje kvantitativní dotazník vycházející ze standardních zahraničních nástrojů. Šetření zaměřeného zejména na analýzu psychometrických parametrů nástroje se v ČR zúčastnily tři základní školy a víceleté gymnázium, celkový počet respondentů činil 467. Sběr dat proběhl na podzim roku 2018.

Zjišťována byla vnitřní konsistence a konstruktová validita nástroje s využitím exploratorní faktorové analýzy. Sledovány byly též vztahy mezi dimenzemi environmentální gramotnosti prostřednictvím korelační analýzy.

Reliabilita všech dílčích škál nástroje dosahovala přijatelných hodnot v rozpětí 0,7 - 0,8. Následná komparativní analýza dat z ČR a Polska poskytla analogické výsledky.