Výuka tělesné výchovy je předmětem zkoumání dlouhou dobu. Výzkumy se nejčastěji zaměřují na využití času k aktivnímu pohybu žáků nebo na jejich tělesné zatížen í v průběhu lekce.
Nepostradatelnou oblast zkoumání tvoří v současné době také hodnocení didaktické interakce učitel (vystupující student) - žák/žáci. Pro posuzování didaktické interakce učitel (vystupující student) - žák/žáci byla upravena metoda Analýza didaktické interakce (ADI).
Snížením počtu sledovaných kategorií a zaměřením pozornosti zejména na činnost vystupujícího studenta vznikla Modifikovaná analýza didaktické interakce (MADI). Metoda MADI ovšem umožňuje získat pouze empirická data o edukačním procesu.
Aby hodnocení didaktické interakce komplexní, je nezbytné jej doplnit např. o analýzu verbálního a nonverbálního projevu nebo o hodnocení přímých účastníků lekcí (žáků) získané pomocí metody dotazování nebo rozhovoru. Spojení takto získaných dat by mohlo následně sloužit ke zlepšování didaktických kompetencí budoucích učitelů tělesné výchovy.