Spolupráce s rodinou a komunitou je kontinuálně aktuální a velmi diskutované téma. Publikace seznamuje čtenáře se zkušenostmi z mateřských a základních škol vycházejícími z programu Začít spolu, a stejně tak i se zkušenostmi ze škol, které tento program inspiroval při zkvalitňování pedagogické praxe.
Tu zahrnují příklady v jednotlivých kapitolách, jež jsou čtivou formou zprostředkovány všem zájemcům zabývajícím se aspekty inovativních přístupů ke spolupráci vyučujících s rodinami žáků. Kniha nabízí spektrum možností, zejména vyučuj ícím a vedení mateřských a základních škol, jak efektivně a individualizovaně formovat spolupráci s rodinou a komunitou.
Tato publikace zároveň poskytuje vhled do programu Začít spolu jakožto principu kvalitativních změn české a základní mateřské školy. Dle rodičů, učitelů a pedagogických expertů je tento program považován za nejpřínosnější hlavně k rozvoji klíčových kompetencí dětí a jejich aktivních reakcí na změny a vyrovnávání se s nimi.
Dále v knize nalezneme konkrétní a praktické příklady spolupráce s rodinou v tomto programu v návaznosti na standardy kvality pedagogické práce, a to s ohledem na rodiče, učitele i žáky v jejich vzájemné interakci.