Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu, jenž zjišťuje, jaké je zastoupení učebních styl ů u budoucích učitelů přírodopisu/biologie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Zastoupení míry určitých učebních stylů u daných jedinců byl zkoumám pomocí dotazníku učebních stylů (memletic learning styles questionnaire).
Učební styl je specifický způsob přijímání a zpracovávání informací sdružující svébytné učební strategie, učební taktiky a učební operace, které jedinec využívá ve výukovém procesu. Učební styl vzniká na vrozeném základě a rozvíjí se spolupůsobením vnitřních a vnějších faktorů.
Ačkoliv se u většiny jedinců vyskytuje směsice různých učebních stylů (typů), zastoupených v odlišné míře, přesto bývá zřetelná určitá preference, respektive dominance konkrétního učebního stylu. Realizovaný výzkum ukázal, že u budoucích učitelů přírodopisu/biologie nejčastěji dominuje učební styl společenský a sluchový.
Nejméně často je v dominanci zastoupen styl vizuální a logický. Pomocí výzkumu bylo také zjištěno, že míra a zastoupení osobních učebních stylů u budoucích učitelů přírodopisu/biologie, je dle jejich individuálního odhadu jiná než ukazují výsledky testu.
V edukační praxi většinou platí, že učitelé nejčastěji aplikují ve vyučovacím procesu takové učební styly, které jsou pro ně osobně dominantní. Zjištěná preference učebních stylů u budoucích učitelů přírodopisu/biologie se může odrážet v celkové koncepci výuky přírodopisu/biologie