Charles Explorer logo
🇨🇿

Interakce jako cesta ke zpětné vazbě a porozumění

Publikace

Abstrakt

Tato pracovní dílna je zaměřena na možnosti interakce učitel-žák, žák-učitel nebo žák-žák během výuky matematiky a v souvislosti s tím na pěstování zdravé představy matematických konceptů pomocí metody Peer Instruction (z anglického Peer = spolužák / kolega a Instruction = vyučování). V první části dílny si ukážeme, jak pro účely vyučování účinně využívat hlasovací karty či aplikaci Socrative.

Druhá část dílny bude věnována metodě Peer Instruction, jejím možnostem a slabinám. Vysvětlíme si, jak připravovat vhodné úlohy cílené na prohloubení žákovského porozumění a názorně si předvedeme, jak může probíhat skupinová diskuze žáků nad konceptuální otázkou.

Každá z prezentovaných technik bude provázána s praktickou ukázkou a doplněna o zpětnou vazbou samotných žáků.