Disertace se věnuje fenoménu fotografické knihy jako médiu prezentujícímu fotografie, které zažívá díky rozšíření digitálních technologií a dostupnosti reprodukční techniky v posledních letech boom. Práce se soustřeďuje především na ty fotografické knihy, které jsou autorem nebo "světem umění" zařazovány do uměleckého diskurzu, pro které užívám název "autorská fotografická kniha" (photobookwork).
Detailně se zabývá tím, jak kontext knižního formátu, uspořádání fotografií, textový doprovod, layout a design poskytují autorským fotografickým knihám specifické výrazové prostředky, kterými se liší od prezentace fotografií na výstavách nebo na internetu. Práce sleduje, jak médium fotografické knihy umožňuje autorům vyjadřovat své záměry a jak ovlivňuje vnímání díla divákem/čtenářem, jak pracuje s časem a svým vymezeným prostorem, jak skrze grafické řešení, práci se skladbou fotografií, jejich výběrem a reálnou matérií mění své působení a vyznění.
Důležitou součástí práce je i mapování trendů v oblasti tvorby autorských fotografických knih v posledních letech ve vztahu k trendům ve fotografické tvorbě a k výtvarnému umění v éře globalizace.