Předložený materiál podává zprávu o realizaci vzdělávacího modulu Čtenářská gramotnost v rámci projektu Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kom-petencí, oblastí vzdělávání a gramotností, reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664 realizovaného v letech 2017-2019 na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy ve spolupráci s Filozofi ckou fakultou UK, Pedagogickou fakultou Masarykovy univerzity, Pedagogickou fakultou Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, Fakultou přírodovědně-humanitní a pedagogickou Technické univerzity v Liberci a s obecně prospěšnou společností META.
Cílem projektu byla podpora profesních kompetencí učitelů a studentů s klíčovými dopady na žáky v souladu s c íli RVP. V tzv.
Společenství praxe byla zajišťována pravidelná spolupráce a vzájemné obohacování aktérů - učitelů ZŠ/SŠ, učitelů VŠ, pracovníků NNO, budoucích učitelů - studentů VŠ v oblasti čtenářské gramotnosti s uplatněním inovativních, aktivizačních a refl ektivních přístupů