Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktické rozpracovávání příběhů s tématem jinakosti pro žáky 1.stupně ZŠ

Publikace na Pedagogická fakulta |
2019

Abstrakt

Příspěvek se zabývá jevy jinakosti a stejnosti v souvislosti s diskriminací, resp. nediskriminací. Opírá se o filozofické úvahy spojené se sledovanými jevy jako o východisko pro práci s příběhem ve výuce žáků na 1. stupni ZŠ.

Analyzuje část pohádkového příběhu Petra Stančíka o jezevci Chrujdovi, na kterém lze rozmýšlet příčiny a důsledky reakcí na situace, v nichž se setkáváme s jinakostí. Příběh má metaforickou a symbolickou rovinu, tím toto hluboké téma otevírá i pro žáky mladšího školního věku.

Příspěvek současně nabízí didaktické postupy práce s příběhem a zkušenosti s jejich realizací v 1.- 5. ročnících 1. stupně ZŠ, vyjadřuje jejich hodnotový a postojový cíl a informuje o reakcích žáků.