Charles Explorer logo
🇨🇿

Rozvoj informatického myšlení prostřednictvím robotických programovatelných hraček

Publikace na Pedagogická fakulta |
2019

Abstrakt

S měnícími se způsoby využívání digitálních technologií, předpokládaným budoucím směrem a nadcházejícími změnami RVP v oblasti Informačních a komunikačních technologií dochází i k posunu v možnostech zapojování různých typů didaktických pomůcek, či didaktické techniky do edukačního procesu. Pro rozvoj algoritmického myšlení je tak možné na všech stupních vzdělávání využívat i robotických programovatelných hraček.

Různorodost robotických programovatelných hraček naznačuje rozličné možnosti jejich využitelnosti v různých předmětech, rozlišné aktivity, či typy kódu a jeho zavádění. Příspěvek se snaží nastínit nejen pestrost využití robotických programovatelných hraček, ale i jejich implementaci do edukačního procesu.

Na základě tohoto zařazování do edukačního procesu se pak následně ukazují konkrétní kladné a záporné rysy robotických programovatelných hraček i jejich limity jak hardwarové, tak didaktické.