Habilitační práce je strukturována do dvou částí. První z nich předkládá obecnou diskusi sledované problematiky, druhá část obsahuje výběr publikovaných prací.
První kapitola obecné části shrnuje proměny operačního pole didaktiky geografie v Česku v širších (vývojových) souvislostech. Druhá kapitola prezentuje aktuální pojetí didaktiky geografie.
Nejprve přináší ucelený pohled na problematiku geografického vzdělávání prostřednictvím diskuse objektu a předmětu výzkumu tohoto oboru. Uvádí několik teoretických přístupů a modelů, které danou tematiku různým způsobem strukturují a tak mj. i upřednostňují určité výzkumné otázky.
Další kapitola hodnotí na základě rozboru publikovaných prací za posledních cca dvacet let stav výzkumu a vývoje geografického vzdělávání v Česku a stanovuje klíčová výzkumná témata u nás i v zahraničí. Ve čtvrté kapitole je charakterizováno autorčino tematické zaměření výzkumu.
V širších souvislostech jsou představeny studie obsažené ve druhé části této práce. Snahou je podrobněji dokumentovat hlavní témata, kterými se autorka zabývá, dosažená zjištění a podněty pro další práci, i vývoj a reflexi jejího myšlení.
Vybrány byly proto studie publikované v letech 1999-2015. Závěrečná pátá kapitola po stručném shrnutí vývoje studia a výzkumu didaktiky geografie se zaměřuje na perspektivy oboru.
Obecnou diskusi sledované problematiky uzavírá seznam použité literatury.