Cílem textu je popis nových trendů v reklamní a mediální komunikaci s důrazem na inovativní prostředky přesvědčování. Reklamní texty jsou považovány za součást a zároveň za reprezentaci postmoderního diskurzu ve veřjeném prostoru.
Problematika je nejprve stručně uvedena v kontextu reklamního stylu (Kraus, Pravdová, Čmejrková a další). Podstatnou a distinktivní formou užívanou v reklamě je humorná složka jednotlivých vyjádření; kterou demonstrujeme na nejnovějších příkladech, neboť humor sám o sobě se objevuje v reklamě velmi dlouho.
Dále popiujeme intertextové hry, aluze, parafráze známých přísloví, slogany a jejich fonetické variace. Jednou ze současných manifestací reklamního stylu je i užívání cizojazyčných imitací buď skutečných, nebo fikčních.
Sledujeme také neologizaci lexikální oblasti, která opět není novinkou sama o sobě, ale je užívána v krajním případě až pro mrzačení slov či jejich výslovnosti. Všechny tyto jevy jsou pak dále přejímány do úzu a velmi kometovány a hojně prožívány a komentovány jazykovým společnenstvím.