Charles Explorer logo
🇨🇿

Evropská konference výzkumu ve vzdělávání 2019 (European Conference on Educational Research 2019, ECER) "Education in an Era of Risk - the Role of Educational Research for the Future" Hamburk, 2.-6. 9. 2019 Zdá

Publikace na Fakulta sociálních věd |
2020

Abstrakt

Zdá se, že éra rizikové společnosti je na svém vrcholu, alespoň co se týče vzdělává- ní. Rizikovými se stávají jak společenské podmínky, procesy, tak výsledky vzdělá- vání.

Riziková je nedostatečná komunikace veřejných politik, ale také jejich nadměrná europeizace, riziková je nedostatečná evi- dence ve vzdělávání, ale také její nadměr- ná produkce skrze tzv. digital governance (P. Landri.

Digital Governance of Education: Technology, Standards and Europeanization of Education. London: Bloomsbury Publish- ing PLC 2018), rizikové jsou i výsledky žá- ků, resp. trendy snižujících se výsledků v určitých oblastech.

Jak z těchto vzděláva- cích rizik a krizí vyváznout a jak sociologii vzdělávání na tyto problémy vyladit? Na to se snažila v zářijových dnech odpovědět mezinárodní a mezioborová konference, kterou zajišťuje EERA (Evropská asociace výzkumu ve vzdělávání). Letošní