Charles Explorer logo
🇨🇿

Dopad negativních zkušeností v dětství na vzdělávání dítěte

Publikace na Pedagogická fakulta |
2020

Abstrakt

Negativní zkušenosti v dětství mají významný dopad na vývoj dítěte a jsou spojovány se závažnými celoživotními fyzickými a psychickými problémy. Dětské oběti nepříznivých událostí se často potýkají s behaviorálními, emocionálními a vzdělávacími potížemi, které narušují jejich potenciální akademický a osobní úspěch.

Na základě výzkumných zjištění o vysoké prevalenci takových událostí jsou především v USA postupně přijímány širší přístupy k podpoře všech dětí bez ohledu na jejich traumatickou historii. Školní služby v oblasti duševního zdraví lze spolu s víceúrovňovým systémem podpory vyzdvihnout prostřednictvím rámce propojených systémů tak, aby bylo možné sladit podporu duševního zdraví se vzdělávacím systémem na úrovni obecní komunity. Cílem této studie je představení typů negativních zkušeností v dětství, jejich vlivu na vývoj dítěte a možností snížení jejich negativních dopadů na úrovni jedince i školy.