Charles Explorer logo
🇨🇿

Využití metody CLIL ve vyučování matematice na 2. stupni ZŠ

Publikace na Pedagogická fakulta |
2020

Abstrakt

Tato práce popisuje výzkum zabývající se výukovou metodu CLIL (Content and Language Integrated Learning). Jedná se o metodu používanou v hodinách nejazykového předmětu mající jazykový a obsahový cíl.

Cílem výzkumu bylo připravit, zrealizovat a zhodnotit dvouměsíční proces implementace metody CLIL do hodin matematiky na 2. stupni základní školy. V rámci experimentu byl zkoumán vliv propojení matematiky a anglického jazyka na motivaci žáků a matematické znalosti.

Experimentální hodiny se soustředily na témata poměr, přímá a nepřímá úměrnost. Hlavní metodou použitou v experimentu byl akční výzkum.

Ostatní použité metody výzkumu byly kvantitativní metody (dotazník) a kvalitativní metody (rozhovor a zprostředkované pozorování). Experiment ukázal, že zvolený způsob implementace neměl negativní vliv na žákovskou motivaci, znalosti a jejich aktivitu v hodinách.