Charles Explorer logo
🇨🇿

Jak učitelé vnímají komunikaci s rodiči: Spokojení vs. vyhořelí

Publikace na Pedagogická fakulta |
2020

Abstrakt

V této studii jsme se zaměřili na otázku, jak vidí komunikaci s rodiči učitelé dvou skupin na opačných pólech: spokojení v profesi učitele vs. nespokojení, resp. s rozvíjejícím se syndromem vyhořením. Zkoumali jsme totiž v rámci většího projektu profesní nároky a syndrom vyhoření u učitelů základních škol.).

Vycházeli jsme z 58 rozhovorů s učiteli z různých míst republiky. Výsledky ukázaly velmi rozdílný subjektivní obraz rodičů u těchto dvou skupin.

Vyhořelí učitelé mají více konfliktů s rodiči, mnohem hůře je prožívají a hledají jejich řešení. Spokojení učitelé jsou realističtější, často konfliktům předcházejí, mají pevnější hranice komunikace a neprožívají problémy osobně, rodičů se nebojí.