Kniha je určena studentům učitelství matematiky pro 2. a 3. stupeň a učitelům matematiky. Je věnována jednomu z kritických míst matematiky základní školy (Rendl, Vondrová a kol., 2013) - problematice míry v geometrii.
Jejím cílem je, aby si čtenář postupně vybudoval představu nejen o tom, co to míra v geometrii je, ale také o tom, jaké mají žáci v této oblasti obtíže, jak se s nimi učitelé vyrovnávají a jak k výuce přistupují. Důležitou součástí knihy je kapitola věnovaná pojmotvornému procesu pro pojmy obsah a objem, v níž jsou shrnuty výsledky výzkumů (zejména zahraničních).
Porozumění pojmotvornému procesu pomůže budoucímu učiteli, aby lépe pochopil, jak žáci v oblasti míry v geometrii uvažují a jak by mohl koncipovat výuku tak, aby měli žáci šanci zmocnit se těchto problematických pojmů s porozuměním. Čtenář je prostřednictvím konkrétních úkolů veden k hlubokému promýšlení situace na základě svých zkušeností z doby, kdy se sám matematice učil, či z doby, kdy se začal zabývat výukou (či doučováním) jiných. Úkoly se týkají kurikula, žákovských obtíží i učitelské praxe. K tomu účelu jsou využívány hojně i různé "příběhy" z hodin matematiky ať již formou videozáznamů hodin matematiky a jejich shrnutí či prostřednictvím písemných reflexí z hodin matematiky.
Teoretické uchopení celé problematiky přichází teprve později. Tímto způsobem již bude mít čtenář dostatek zkušeností a informací, aby si byl vědom hloubky celé problematiky a dokázal tedy teoretické poznatky k těmto zkušenostem vztáhnout.