Charles Explorer logo
🇨🇿

STRATEGIE VEDENÍ TŘÍDNÍCH KOLEKTIVŮ 4. A 5. TŘÍD V KONTEXTU VÝUKY ETICKÉ VÝCHOVY V SOUKROMÉ ŠKOLE V ČESKÉ REPUBLICE

Publikace

Abstrakt

Analýzy dat získaných na škole ukazují, že žáci ve 4. a 5. třídách jsou cíleně vedeni ke správným vzorcům komunikace a ke spolupráci v rámci ročníku v průběhu hodnocení v kruhu. Zařazené aktivity podporují správné komunikační návyky, vrstevnické učení a spolupráci, které podle názorů učitelů usnadňují výuku a pomáhají dobrému školnímu klimatu.

Minimálně pětkrát denně je podpořeno sebehodnocení žáků v průběhu ranních prezentací, v rámci center aktivit v heterogenních skupinách, doporučení a oceňování a závěrečných reflexí. Je podporována žákova sebereflexe během písemném hodnocení své práce.

Díky důsledné přípravě vyučujících a úzké spolupráci s rodiči se ve škole daří průběžné krátkodobé, střednědobé i dlouhodobé sebehodnocení žáků. Hodnocení a plánování osobnostního růstu žáků ve 4. a 5. ročníku je řešeno společně na schůzce zvané Triáda ve složení žák, rodiče a učitel.

Cílem schůzky je převzetí zodpovědnosti žáka k dalšímu vzdělání.