Cílem příspěvku je poskytnout reflexi změn předmětu učitelské praktikum II vyučovaného na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy nastalých v souvislosti s pandemií v březnu 2020, která zapříčinila uzavření škol na všech stupních. V první části text popisuje podmínky kurzu platné před počátkem karantény.
Druhá část příspěvku uvádí, k jakým změnám později muselo dojít, aby studentům bylo umožněno úspěšné zakončení předmětu ve standardní době studia. Třetí část je věnována popisu vzdělávacích nástrojů, které v této době využívají fakultní učitelé spolu se studenty v praxi při vyučování na prvním stupni běžných základních škol na území hlavního města Prahy.
Ukázalo se, že systém funguje a mohl by být inspirací i do budoucna. Z uvedeného vyplývá, že v tomto p řípadě se podařilo reagovat na aktuální potřeby žáků a studentů a byla zajištěna smysluplná a funkční distanční výuka jak pro žáky prvního stupně, tak pro vysokoškolské studenty.