V tomto diskuzním článku bych ráda představila velice rozdílné reality několika aktérů českého školství. Jde o sondu do naprosto odlišných způsobů fungování.
Vybrala jsem pro ilustraci osoby, jejichž role jsou v procesu učení úzce spjaty, ale přesto se velice liší. Jedná se o žákyni sekundy osmiletého gymnázia Terezu, třídní učitelku 4. třídy na základní škole Kláru, školní psycholožku na základní škole Janu a maminku tří dětí Petru, jejíž děti dochází do speciální základní školy a speciální mateřské školy.
Jména účastníků byla z důvodu zachování anonymity změněna. Jsou to ženy, které se navzájem neznají, žijí v rozdílných podmínkách a prostředích.
V mnohém se odlišují, v mnohém shodují. Cílem článku je nahlédnout jejich realitu, vnímání a požívání.
Nucená změna způsobu vzdělávání ovlivnila mnohé. Jakých oblastí se dotkla a jak ji prožívají lidé, kterých se dotýká nejvíc, to bude předmětem dotazování.