Kapitola je zaměřena na komunikaci vybraných českých profesionálních sportovkyň na sociálních sítích a reakce "fanoušků" jakožto rizika spojeného s jejich sebeprezentací v tomto prostředí. Kritické komentáře adresované sportovkyním skrze sociální sítě mohou negativně ovlivnit jak jejich kariérní růst, tak osobní život.
Na druhou stranu představují pro ženy-sportovkyně sociální sítě příležitost prezentovat své úspěchy a názory. Vzhledem k tomu, že jejich mužští kolegové se dlouhodobě těší většímu zájmu tradičních masových médií, mohou sportovkyně díky sociálním sítím částečně "vyrovnávat poměr sil".
Proto se komunikaci na nich nevyhnou, naopak je pro ně maximálně žádoucí. V rámci rozsáhlejšího výzkumu, zaměřeného na komunikaci populárních českých profesionálních sportovkyň a sportovců na sociální síti Facebook, bylo zaznamenáno, že ženy-sportovkyně čelí častěji kritice než jejich kolegové mužského pohlaví.
Tato případová studie má ambici odhalit, jak tyto sportovkyně prostřednictvím Facebooku komunikují se svými příznivci, a jakým způsobem pak fanoušci reagují na publikovaná sdělení. Dále je bráno v potaz, zda se objevují se na vybraných oficiálních stránkách vybraných českých sportovkyň na sociálních sítích negativní a obtěžující komentáře, a pokud ano, na co jsou zaměřené.
Teoretická část se nejprve snaží vysvětlit vývoj komunikace sportovkyň na sociálních sítích, následující podkapitola se zabývá chováním fanoušků sportu v tomto prostředí. Poslední oddíl teoretické části shrnuje problémy a úskalí, jimž jsou ženy-sportovkyně v komunikaci s fanoušky (nejen) na sociálních sítích nuceny čelit.
V praktické části práce je pak realizován samotný výzkum. Výsledky výzkumu prokazují, že co se týče veřejného vnímání popsaného problému, jakýmsi prvním krokem by mělo být přestat o rizicích komunikace sportovkyň na sociálních sítích mlčet a začít vést kultivovanou diskusi, která by mohla pomoci na uvedené hrozby upozornit a ujistit ženy-sportovkyně, že na to "nejsou samy".
Obecný návod jak se vyrovnat s nenávistnými a obtěžujícími komentáři totiž bohužel neexistuje. Úspěch m ůže slavit jak mediální zdrženlivost, tak naprostá otevřenost, anebo ani jeden z uvedených extrémů. Záleží především na typu a osobnosti sportovkyně a jejích "fanoušků".