Charles Explorer logo
🇨🇿

Spokojenost pacientů s managementem akutní pooperační bolesti ve zdravotnickém zařízení

Publikace na Lékařská fakulta v Hradci Králové |
2020

Abstrakt

Souhrn Úvod: Spokojenost pacienta s tišením bolesti je výsledkem srovnání jeho očekávání a vnímané reality. Ovlivňuje ji mnoho faktorů.

Klíčovým je management bolesti, tj. proces zaměřený na eliminaci bolesti. Cíl: Předložit informace z dostupného primárního výzkumu zabývajícího se spokojeností dospělých hospitalizovaných pacientů s managementem akutní pooperační bolesti.

Metody: Byla provedena literární rešerše - po stanovení klíčových slov, zařazovacích/vyřazovacích kritérií, časového období a rešeršní otázky byly prohledány dvě databáze zaměřené na ošetřovatelství. Relevantní články byly vybrány podle názvů, abstraktů a následně podle plných textů.

Výsledky: Byly nalezeny čtyři zahraniční studie na dané téma. Výsledky poukazují na signifikantní vztahy mezi spokojeností pacientů s managementem bolesti a celkovým komfortem, přístupem personálu, empatií, informovaností, délkou čekání na analgetikum a dobou, za kterou začne analgetikum účinkovat.

Závěr: Čtyři nalezené studie upozorňují, že spokojenost pacientů s managementem bolesti ovlivňuje mnoho faktorů, přičemž míra bolesti nemusí být tím klíčovým.