Příspěvek se věnuje jednomu ze současných segmentů mediální výchovy a mediálního vzdělávání, využití sociálních sítí ve výuce (především) mateřského jazyka, pozornost je upřena na Facebook a Instagram. Mají sociální sítě ve výuce své místo? Autor textu na základě komunikačního pojetí výuky, po kterém se v oblasti didaktiky a lingvodidaktiky volá již řadu let, zdůvodňuje nutnost zařazování tématu do vyučovacího procesu, přičemž se opírá o vybrané české lingvistické a lingvodidaktické práce.
Shrnuje konkrétní důvody, které dokládají, proč je vhodné, ba nutné sociální sítě do výuky zařazovat. Kromě toho příspěvek předkládá analýzu vybraných vzdělávacích materiálů (učebnice mediální výchovy, vybrané řady u čebnic českého jazyka a další vzdělávací materiály), v níž demonstruje, ve kterých materiálech se téma sociálních sítí objevuje a kolik prostoru jim je věnováno.
V příspěvku dále autor pojednává o výzkumné sondě, jíž se snaží zjistit, jaké jsou postoje učitelů k zařazování vybraných dvou sociálních sítí do vzdělávacího procesu.