Př íspěvek se věnuje jednomu ze současných segmentů mediální výchovy a mediálního vzdělávání, využití sociálních sítí ve výuce (především) mateřského jazyka, pozornost je upřena na Facebook a Instagram. Mají sociální sítě ve výuce své místo? Autor textu na základě komunikačního pojetí výuky, po kterém se v oblasti didaktiky a lingvodidaktiky volá již řadu let, zdůvodňuje nutnost zařazování tématu do vyučovacího procesu, přičemž se opírá o vybrané české lingvistické a lingvodidaktické práce.
Shrnuje konkrétní důvody, které dokládají, proč je vhodné, ba nutné sociální sítě do výuky zařazovat. Kromě toho příspěvek předkládá analýzu vybraných vzdělávacích materiálů (učebnice mediální výchovy, vybrané řady učebnic českého jazyka a další vzdělávací materiály), v níž demonstruje, ve kterých materiálech se téma sociálních sítí objevuje a kolik prostoru jim je věnováno.
V příspěvku dále autor pojednává o výzkumné sondě, jíž se snaží zjistit, jaké jsou postoje učitelů k zařazování vybraných dvou sociálních sítí do vzdělávacího procesu.