Charles Explorer logo
🇨🇿

Interpretační rámec ve výuce videoklubuz vlastivědy - pohled studentů

Publikace na Pedagogická fakulta |
2020

Abstrakt

Příspěvek přinesl odpověď na otázku: Jak studenti, kteří v akademických letech 2018/2019 a 2019/2020 absolvovali videokluby z vlastivědy, vnímají a hodnotí interpretační rámec, který jim byl lešením/pomůckou pomáhající přistoupit k všímaní si významných a zajímavých didaktických jevů ve videoukázkách vyučovacích hodin vlastivědy (a následně k jejich analýze a interpretaci)? Nejprve byl skrze krátký vstup představen smysl a poslání videoklubu, objasněna problematika interpretačního rámce a jeho aplikace ve výuce videoklubu z vlastivědy. Následně byla osvětlena metodologie a zpracování dat výstupního dotazníkového šetření, které mělo za cíl mapovat zkušenosti studentů s absolvováním videoklubu.

Dílčí výsledky tohoto šetření zprostředkovaly "pohled studentů" na interperetační rámec, s nímž studenti v průběhu výuky aktivně pracovali. Jádrem příspěvku bylo představení vlastního vnímání a hodnocení interpretačního rámce studenty.