Charles Explorer logo
🇨🇿

Remediace výuky

Publikace na Fakulta sociálních věd |
2020

Abstrakt

Text se věnuje rostoucí technologické podmíněnosti výuky, jejímž významným akcelerátorem se stalo omezení až úplné zrušení takzvané kontaktní výuky během opatření zavedených proti šíření koronaviru v prvním pololetí roku 2020. Na výuku nahlíží jako na mediovaný proces, u nějž s rostoucím podílem zapojování technologií dochází k remediaci, a sice směrem od jeho původní podoby, kdy byl mediován převážně v rovině společenské, k nynější, kdy naopak výrazně stoupá podíl jeho mediace v rovině technologické, a to až k absolutnímu stadiu, k němuž došlo v období eliminace takzvané kontaktní výuky.

I společenská dimenze výuky totiž byla převedena do dimenze technologické, kvůli čemuž se stala technologicky podmíněnou s doprovodnými důsledky, mezi něž se zařadila také nemožnost vzdělávat žáky či studenty nevybavené potřebnými technologickými prostředky.