Charles Explorer logo
🇨🇿

Obchod růžemi - obchod emocemi. Propagace zahradnictví Böhm v Blatné mezi světovými válkami

Publikace na Filozofická fakulta |
2020

Abstrakt

Cílem studie je představit propagační strategie růžařského podniku Jana Böhma v Blatné v jižních Čechách. Jan Böhm (1888-1956) patřil mezi významné prvorepublikové selfmademany, jehož věhlas dosahoval daleko za hranice Československé republiky a již za svého života byl nazýván "Baťou v růžích".

Jan Böhm nejen šlechtil, pěstoval a prodával keřové růže, ale také je vyvážel do téměř celého světa. Jan Böhm již v začátcích svého podnikání využíval spíše alternativní propagační strategie.

Zpočátku z důvodu nedostatečného kapitálu, později si již vybudoval svůj charakteristický způsob komunikace se zákazníky. Dokázal využít potenciál, kterým disponují živé keře růží.

Studie se zabývá konkrétními způsoby, kterými Böhm propagoval své růže. Jednalo se především o soutěžní výstavy, sponzoring, se kterým úzce souviselo pojmenovávání nově vyšlechtěných kultivarů růží.