Článek analyzuje současný stav a možnosti, které nabízí implementace otevřených vzděláva-cích zdrojů (OER) do vzdělávacího procesu v rámci vysokých škol, přičemž se zaměřuje na situaci na Univerzitě Karlově (UK). Nejprve je diskutována problematika OER v kontextu vysokého školství a posuzování kvality OER.
Následně jsou prezentovány výsledky tematického výzkumu realizovaného v rámci UK zaměřeného na zmapování těchto zdrojů a analýzu vybraných aspektů kvality. Z výsledků plyne, že na UK jsou provozovány jako OER zejména wiki systémy.
Nejlépe fungujícím wikisystémem, který má zároveň propracovaný systém zajišťování kvality, jsou pak WikiSkripta. Autoři zároveň naznačují,že stávající kritéria kvality vzdělávacích zdrojů je potřeba votevřeném prostředí modifi-kovat a přidat další, která budou reagovat na specifické vlastnosti těchto zdrojů, především jejich fluidní, včase proměnlivou povahu