ČR se jako jedna z 27 zemí světa účastnila studie s názvem International COVID-19 Student Well- being Study. Cílem studie bylo prozkoumat dopady epidemie covid-19 na specifickou populaci studentů VŠ.
Sběr dat probíhal online, v ČR do něj byli zapojeni studenti 7 univerzit (ČZU, MU, UHK, UK, UPOL, UTB a VŠE), celkem bylo po odstranění dotazníků s málo odpovězenými otázkami či příliš rychlým vyplněním získáno 7136 dotazníků. Díky tomu je možné analyzovat rozdíly mezi různými skupinami (dle pohlaví, oboru studia, místa studia).
Základní zaměření příspěvku bude jednak na dopady na strukturaci času studentů v době pandemie (změny proporcí mezi kontaktní výukou, online výukou a samostudiem), dopady pandemie na finanční zajištění studentů. V rámci šetření byly zjišťovány symptomy deprese skrze škálu deprese CES-D 8, která je užívána v šetření European Social Survey.
Díky tomu bude možné srovnat výsledky z doby před pandemií a během pandemie a mj. ověřit též model měření pro nástroj CES-D 8. Předběžné analýzy ukazují, že pandemie měla negativní dopady na část studentské populace.