Tento článek se snaží prozkoumat změny v české stranické soutěži mezi lety 2006 a 2014. Vychází z konceptu stranické soutěže Saniho a Sartoriho a zahrnuje pozdější poznatky o povaze stranické soutěže, aby usnadnil aplikaci konceptu na proměnlivé stranické systémy.
Konceptualizuje stranickou soutěž jako vícedimenzionální a podle (a) salience, kterou mají jednotlivé dimenze použité v této analýze pro politické strany, a (b) pozic, které strany na těchto dimenzích zaujímají. Rozlišuje tři typy vztahů ve stranické soutěži - nekonkurenční, defenzivní a akviziční soutěž - a s využitím dat z dotazníkového šetření Chapel Hill se zaměřuje na tři dimenze v české stranické soutěži: socioekonomickou, evropskou a sociálně-liberální/konzervativní.
Zvláštní pozornost je věnována konkurenčním strategiím jednotlivých stran při zohlednění délky jejich existence (nové vs. tradiční strany). Zjištění naznačují, že charakter stranické soutěže se proměnil, neboť došlo ke změnám v intenzitě soutěže, salenci dimenzí soutěže, prostoru soutěže a v tom, jak moc se soutěž odehrává v jedné dimenzi oproti jiné.
V souladu s předchozími studiemi analýzy ukazují, že většina konkurenčních vztahů (které měly především defenzivní charakter) pozorovaných v této studii se vyskytovala v socioekonomické dimenzi, ale také ukazují, že existuje velmi silný potenciál pro rozvoj intenzivní stranické soutěže v dalších dvou dimenzích, pokud se stanou významnějšími.