Charles Explorer logo
🇨🇿

Rozumění a porozumění žáků se sluchovým postižením

Publikace na Pedagogická fakulta |
2021

Abstrakt

Otázka existence člověka ve společnosti je spjata s budováním jedinečného dorozumívacího kódu – řeči. Porozumění obsahu sdělení je předpoklad pro rozumový rozvoj člověka a pro nabývání a rozvoj celé plejády kompetencí.

Text nastiňuje stručný přehled filozofických pohledů na porozumění člověka řeči a zabývá se problematikou rozumění jedinců se sluchovým a řečovým postižením. Článek uvádí jedno z výzkumných šetření, které probíhá v rámci širšího výzkumu rozvoje občanských kompetencí u žáků se sluchovým postižením s důrazem na finanční gramotnost. Ve výzkumném šetření autorky použily výsledky testu struktury inteligence a test vybraných ekonomických témat k predikci možností rozvoje kompetencí žáků se sluchovým postižením v oblasti finanční gramotnosti.