Charles Explorer logo
🇨🇿

Interdisciplinarita ve výuce jazyků

Publikace na Ústřední knihovna, Pedagogická fakulta |
2021

Abstrakt

Monografie je věnována problematice uplatňovaní interdisciplinárního přístupu ve školní výuce jazyků. Úvodní kapitoly přinášejí teoretické vymezení interdisciplinarity a interdisciplinárních přístupů ve vyučování, zabývají se ústředními kurikulárními a programovými dokumenty upravujícími vyučování v České republice. Kapitoly věnované cizím jazykům přinášejí analýzy kurikulárních dokumentů vybraných zemí jednotlivých jazyků, analýzy školních vzdělávacích programů základních a/či středních škol a analýzy vybraných učebnicových z perspektivy interkulturality.

Kapitola o českém jazyce demonstruje problematiku interdisciplinarity na průřezovém tématu mediální výchova. Monografie předkládá pestrý, ale oborově koherentní pohled na mozaiku přístupů k interdisciplinaritě ve výuce jazyků českého kurikula, a to včetně zahraničních inspirací.