Charles Explorer logo
🇨🇿

ÚSKALÍ VZDĚLÁVÁNÍ NA DÁLKU BĚHEM PANDEMIE COVID - 19 OČIMA ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY

Publikace na Pedagogická fakulta |
2021

Abstrakt

Příspěvek představuje úskalí a obtíže vzdělávání na dálku při uzavření škol v období listopadu až ledna školního roku 2020/2021 pohledem žáků 4.-8. roční- ků konkrétní základní školy. Odhalené úskalí a obavy žáků pomohou učitelům přinést progres při jejich pojetí vzdělávání na dálku.

Cílem je představit výsled- ky případové studie, která odpovídala na následující otázky: Změnily se během zkoumaného období vzdělávání na dálku obtíže žáků spojené s touto formou výuky oproti jarní části, popř. vyvstaly nové obtíže? Pro šetření byla zvolena metoda dotazníkového šetření s následujícími polostrukturovanými rozhovory vedenými v ohniskových skupinách. Výsledky ukázaly, že žáci vnímají obdobné potíže jako během jarního uzavření škol, ale objevují se i nové obtíže s přesahem do osobního života žáků a jejich psychického stavu.

Výsledky dále také ukázaly značné rozdíly mezi 1. a 2. stupněm a odkryly nejohroženější skupinu žáků.