Charles Explorer logo
🇨🇿

SROVNÁNÍ ÚROVNĚ MOTIVACE K UČENÍ SE ANGLICKÉMU JAZYKU U ČESKÝCH ŽÁKŮ NA ZÁKLADĚ JEJICH POHLAVÍ: VÝSLEDKY PILOTNÍ STUDIE

Publikace na Pedagogická fakulta |
2021

Abstrakt

Motivace je důležitým faktorem při učení se cizím jazykům. Poznatky o úrovni motivace k učení se angličtině u českých žáků jsou zatím spíše řídké.

Cílem příspěvku je s využitím tzv. L2 Motivation Self System teorie popsat rozdíly v úrovni motivace k učení se angličtině mezi žáky a žákyněmi na konci základního vzdělávání.

Výsledky pilotního dotazníkového šetření (N = 148) ukazují shodu co do pořadí průměrného hodnocení dílčích složek motivace mezi dívkami a chlapci. Dívky dosahovaly v průměru vyšších hodnot motivace než chlapci, ačkoliv rozdíly většinou nebyly statisticky signifikantní.