Pravidelný pohyb je klíčovým prostředkem pro podporu a upevnění zdraví u všech věkových skupin. Je tedy rovněž nedílnou a významnou součástí života všech dětí, nevyjímaje děti se specifickými vzdělávacími potřebami (SVP), u kterých lze vhodně zvolenou pohybovou aktivitou (PA) značně zlepšit kvalitu jejich života.
Inkluzivní vzdělávání v TV nicméně mnohdy vzbuzuje obavy, kdy mezi důvody učitelé uvádějí nedostatek odborné přípravy v oblasti aplikovaných pohybových aktivit (APA) a absenci metodické podpory (Kudláček, Ješina, Bláha & Janečka, 2010). V sérii článků chceme nabídnout jednoduché praktické tipy pro modifikace různých druhů cvičení, pokud je ve třídě žák se SVP.
Aktivity vznikaly a byly využity ve školní praxi v inkluzivních třídách 14 pražských ZŠ v rámci tříletého projektu Pohyb pro inkluzi. Další tipy na aktivity je možné najít na webových stránkách projektu pohybproinkluzi.ftvs.cuni.cz a na stránkách partnerského projektu v Olomouci https://apa.upol.cz/knihy-a-skripta.
V sérii budou představeny klasické i méně známé pomůcky, s nimiž lze uspořádat rozmanitý pohybový program.