Teoretická studie leží na pomezí výtvarné edukace, vizuální kultury a teorie umění. Snaží se zasadit problematiku reflektivního výtvarného portfolia do kontextu teorie umění a vizuální kultury.
Rámuje popis konkrétních didaktických postupů a situací teoretickým uvažováním. Představuje portfolio, které systematicky mapuje výuku výtvarné výchovy v primární škole mezi lety 2016-2020.
Tento rozsáhlý soubor prezentuje jako archív ležící na hranici dokumentu, estetiky a pedagogiky, a to na příkladu jednoho vybraného alba. Text zkoumá hlavní principy práce s portfoliem: intertextualitu, povahu fotografického obrazu, reprodukovatelnost digitální fotografie a selektivitu archivu.
Na základě uvedených teoretických východisek sleduje analogie mezi postupy, které užívá učitel/ka a těmi, které užívá kurátor/ka. Uvažuje o kompetencích učitele výtvarné výchovy v oblasti teorie a dějin umění a ukazuje situace, v nichž učitel/ka výtvarné výchovy potřebuje znalosti umění.
Závěry studie budou uplatněny v profesní přípravě učitelů.