Přednáška byla zaměřena na zkoumání vztahu mezi rodičovskou Technoferencí a sociodemografickými proměnnými jako: vzdělání rodiče, pohlaví rodiče, příjem rodiny, pořadí sourozenců a třída, kterou dítě navštěvuje. Tyto vzájemné vztahy byly zkoumány v rámci vzorku rodičů z České republiky, Slovenska a Finska v průběhu končící druhé vlny pandemie Covid-19.
Výsledky ukázaly signifikantní mezi rozdíly mezi jednotlivými skupinami u všech výše zmíněných proměnných, nicméně je třeba je vnímat v kontextu povahy zkoumaného vzorku, kde: 1) bylo významně více respondentek než respondentů, 2) téměr polovina rodičů disponovala vysokoškolským titulem, 3) více jak třetina rodičů pocházela z rodin se středně vyšším příjmem. Také je třeba počítat s možným zkreslením výsledků díky pandemii Covid-19, zejména u českých rodičů (zde byly školy zavřeny nejdéle).
Jedním z předpokladů vzniku Technoference mezi rodičem a dítětem je jejich vzájemný kontakt, kterého jak výsledky naznačují s věkem dítěte a narůstající samostatností ubývá.