Charles Explorer logo
🇨🇿

Vývoj koncepce výchovy v přírodě v kontextu vývoje mezinárodního a její vymezení v České republice

Publikace na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
2021

Abstrakt

V české akademické sfé ře se za čal zvyšovat zájem o p řesnější charakteristiku výchovy v přírodě v souvislosti s akreditováním studijních směrů, specializací či oborů pod názvy "Aktivity v p řírodě" či "Výchova v přírodě" nebo zařazováním předmětů podobných názvů do oborů pedagogického zaměření. Cílem této přehledové studie je předložit české odborné veřejnosti vývoj koncepce výchovy v přírodě v českém prostředí v kontextu vývoje mezinárodního.

Vybrané zahraniční koncepce výchovy v přírodě jsou analyzovány a kriticky zhodnoceny. Dále se pokoušíme o vymezení výchovy v přírodě v České republice.

Porovnáváme-li zaměření naší práce s různými teoriemi, přikláníme se ke strategii, kterou zvolil tým amerických odborníků vedený Kenem Gilbertsonem v roce 2006.